Translate

torsdag 24 januari 2013

kallt

hallihallå, "kylan" har nu kommit till Georgia också. Kallt är det, men jag kan inte jämföra det med Sverige. haha, alla är helt galna här när det är under 5 grader. Meetet i torsdag blev inställt på grund av att det kanske skulle snöa två snöflingor. alla freakade och blev jättearga för att skolan inte stängdes ner. Här finns det ju nämligen något som kallas snow days, när det snöar eller när det är is på vägarna. Så när det på torsdags morgonen var lite frost ute och folk hade is på bilrutorna, förväntade sig alla att allt skulle stängas ner. På morgon nyheterna visade dom ett nummer som man skulle ringa om man såg is någonstans på vägarna. skrattade ihjäl mig när jag såg alla bilder på twitter och instagram på bilar täckta med "is", liiiiiiite frost.
Men iallafall så blev meetet inställt, även fast det inte ens fanns någon snö. så det är förflyttat tills på tisdag istället. Bara två träningar och två meets kvar, inte länge alls.
I helgen hade vi ju vårat mid-year orientation med AFS. söndag-måndag. Det var ju Martin Luther King Day så då är man ledig! tänkte skriva om det i veckan, för vi gjorde så mycket och jag har inte riktigt tid att skriva nu. Har en maaaaaaassa läxor och grejor jag måste göra.
Men snart är det helg och sen är det bara 3 veckor kvar tills winterbreak då vi ska till Florida!
puss och hej ses snart

1 kommentar:

  1. Oj oj du kan berättelse att det är -19 här, har varit så i flera dagar. Samtidigt som Hindersmässa i Örebro, marknad i 20 - och ingen Cornelia att köpa nötter åt:( Hur var det på Afs träffen? Oj nu fick jag akut Cornelia längtan måste göra något. Största kramen från mamma. Ha kul och sköt om dig.

    SvaraRadera