Translate

tisdag 20 november 2012

söndag och måndag

okej så jag förstår hur tråkigt det är att läsa utan bilder. jag själv hatar bloggar utan några bilder hehe. men eftersom att jag har ungefär historiens sämsta kamera (inte historiens kanske, men väldigt dålig), så är det inte så kul att lägga ut bilder. speciellt inte när alla skiftar i gult (?). men iallafall så ska jag troligen köpa en ny bra nu i veckan, på black friday.

Igår kväll sov jag hemma hos en av utbytesstudenterna här i georgia. vi var 6 stycken. det var kul, vi åt middag och chokladtårta och tittade på en amerikansk klassiker på tv. "My cousin Vinny", ingen tyckte så mycket om den, för gammal. men vi hade roligt iallafall.
vi vaknade rätt tidigt imorse, åt frukost och diskuterade utbytesstudentgrejs. Åt god lunch också, fried rice med en massa olika konstiga kryddor och turkey. gott var det. min hostdad kom och hämtade mig vid tre på eftermiddagen, då vi fick skynda oss hem. jag bytte om lite snabbt och sen hade jag träning i en och en halv timme. vi har bara två träningar nu under lovet, eller tre med träningen på lördag. men det är bara imorgon och sen är vi lediga över thanksgiving.
spenderade kvällen med familjen, vi åt mac & cheese till middag. sen hade dom köpt världens största påse med popcorn som vi poppade i den största kastrullen vi kunde hitta. det blev ganska mycket.. sen spelade vi kort också, något som heter "spoons". Det är nästan precis som bubblan som vi spelar hemma i sverige. fast här ska man ha skedar på bordet, en mindre än så många man är, och om man får par så tar man en sked. den som är sist får ingen och förlorar. det var faktiskt kul, kanske var för att jag för en gångs skull inte förlorade? sen kollade vi film också, Robots.

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, tror att vi ska åka på en liten shoppingrunda. måste införskaffa lite grejer. och sen har jag ju som sagt träning på kvällen. måste städa mitt rum imorgon också.
nu ska jag sova, är jättetrött och jag hade lite smått feber ikväll också. får hoppas på att det inte är något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar