Translate

fredag 23 november 2012

HAPPY THANKSGIVING!

happy thanksgiving allesammans, även fast ni inte är i usa.
just nu är klockan lite över tio på kvällen, och dagen är snart över. fast jag kommer inte sova förens tidigast fem-sex imorgon bitti, kanske senare. det är ju black friday som börjar 00.00 inatt, och oj vad det ska bli ruuuligt, även fat ungefär alla mina pengar kommer att försvinna.
Tillbaka till thanksgiving, min första truly american thanksgiving. kul vare, riktigt amerikanskt.
Vi gick över till våra kusiners hus vid ett och så spelade vi lite spel och så. vid två började vi äta allt som de hade lagat, ojoj vad gott det var. Turkey, mashed potatoes, gravy, stuffing, beans, rolls..... för att nämna litegrann. åt som aldrig förr. påminde mig om släktkalas hemma i sverige med så mycket mat att man dör. Sen såklart var det efterrätt också. min amerikanska grandmother hade bakat världeeens godasste apple pie, som tydligen hade vunnit en masssa priser också. och pumpkin pie. och en chokladtårta som jag, kylie och jillian hade gjort kvällen innan.
Sen vart det matkoma för hela slanten som vanligt, några gick ut på promenad lite senare, några kollade football på tv. men det var en kul upplevelse iallafall!
Nu ska jag ta en två timmars nap för att orka med natten, haha, så taggad att jag dör.


Jag tog en massa bilder men dom funkar inte att lägga upp på grund av min dåliga kamera..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar