Translate

söndag 18 november 2012

100 days in the states!

hello kära folk. nu är det lördag och jag har precis kommit hem efter att ha varit borta hela dagen.

imorse vid halv tio skjutsade min hostdad mig till skolan där resten av sim laget befann sig. Vi åkte den väldigt amerikanska gula skolbussen. (som inte är speciellt säker då endast busschauffören har säkerhetsbälte och man åker fram och tillbaka i sätena eftersom att det inte finns något som stoppar en) Det tog ungefär 40 minuter att komma till stället där vi skulle ha meetet. Cumming Aquatic Center, hette det och det var väldigt fancy om jag säger så. mycket finare än våran pool, och mindre klor! Sen var allt större och finare också. och dom hade en stor board som visade vilken event och heat det var, och allas tider.
Iallafall så kom vi dit och så var vi ganska vilse först, det var såååå mycket folk. jag tror att vi var åtta eller nio lag, med 35-40 pers i varje så var vi ju rätt många där inne. plus föräldrar och folk som tittade. Vi bytte om och sen hoppade vi i och värmde upp. vi fick bara tre banor så att det är alltid astrångt och man simmar ungefär på varandra. sen vet man inte vem någon är för alla ser precis likadana ut, haha. Sen så började allt. Det var så bra att dom hade den där boarden, och högtalare! på förra meetet hade de ingenting så man hade ingen aning om vad som hände.
men jag simmade i fyra grenar den här gången också. allt var ju som sagt relays, så först simmade jag 50 free i medley relay, så jag var den sista personen i ordningen. sen simmade jag 50 free igen i 500 free relay. har aldrig hört talas om det eventet, väldigt konstigt måste jag säga. Först simmar en person 50 (jag), nästa simmar 100, sen någon annan 200, sen någon 100 igen och den femte personen simmar 50 igen. annorlunda. är bara väldigt glad att jag inte behövde simma de lägre sträckorna haha.
Mitt tredje event var en till 50 free i 200 free relay. då var jag först i ordningen också om jag minns rätt. Det sista jag simmade var 50 breast i 200 breast relay. Det var nog den delen som gick bäst för oss (jag simmade med samma tre tjejer tre gånger). då kom vi fyra i mål, av åtta eller nio..
allt som allt så kom sequoyah high school sexa. så det var inte sist iallafall! och vi hade kul emellan vi simmade också. men kallt var det, dog nästan några gånger. nästa meet måste jag ta med mig en massa kläder för man fryser seriöst sönder sig när man inte är i vattnet.
Efteråt fick vi duscha (VARMT) och byta om.
sen åkte jag iväg med mina hostparents till Connors honorschoir concert. något med skolorna runt om i countyt som väljer ut de bästa körfolket och sen övar dom alla tillsammans i två dagar (som ett körläger ungefär) och så har dom en konsert efteråt. duktiga var dom.
Sen åkte vi äntligen hem och nu har jag fått dricka mitt te och tinat. frös ihjäl hela dagen. Imorgon ska jag över till en av utbytesstudenterna, hon ska ha lite thanksgiving firande med middag och film, och sleepover. det ska bli kul kul.
Nu ska jag göra mig ännu en kopp te (jättesmå är dom, så oroa dig inte moder) och gosa ner mig i soffan.

Juste, firar förresten 100 days in the states idag. oj bad tiden har gått snabbt alltså. inte långt kvar tills jag sitter där hemma i Nora igen.

oj vad stort det var alltså. från läktaren är det taget (och från google höhöhö). fast det var så mycket folk att man inte såg golvet ungefär.

te!


Ps. Lisa gull <3, tack för ditt paket jag fick idag, har lyckats att inte slita upp det av nyfikenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar