Translate

söndag 4 november 2012

lördag

tjönare. lördagen har passerat fortfort. och oj vad fint väder det har varit. känns inte alls som november kan jag ju säga. strålande sol, klarblå himmel och 25 grader hela dagen lång. så himla skönt! kan ju inte säga att jag riktigt längtar hem till gråa regniga Sverige.
iallafall så gick jag upp vid tio, och klockan tolv åkte jag hemifrån till träningen. två timmar simmade vi och snabbt gick det. vi hade våra fenor med oss som vi nu för tiden tränar med. det är kul men mina fötter mår inte särskilt bra av det. på fredag nästa vecka har vi ju vårat första meet så nu på träningarna innan så kommer coachen kolla på vad vi är bra på och sen utifrån det bestämma vem som får simma vad. vi "newbies" kommer troligen bara få simma tjugofemmor, kanske femtior också. vi får se.
Efter träningen åkte jag hem igen, bytte om, och sen åkte vi ut på en liten shoppingrunda. behövde köpa lite tjocktröjor eftersom att det börjar blir ganska så kallt. När helgen är över så kommer det att bli kyligt igen tydligen. jag hittade några stycken, och så köpte jag äntligen shampoo och conditioner för chlorine skadat hår. mitt huvud har helt seriöst sett ut som ett fågelbo i två veckor nu. så det var väldigt skönt att hitta måste jag säga.
Vi hade turkey-dinner idag. vi körde på det klassiska med turkey, mashed potatoes, gravy and bread rolls. det var första gången jag åt sån kalkon, och gott var det!
Imorgon är det söndag och jag ska göra mina läxor.


inkööööööp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar