Translate

fredag 5 oktober 2012

VOTE

halloo, kom hem från skolan för 2 timmar sen. dagen var som alla andra, har vant mig vid nästan allt så det är som vilken dag i skolan som helst. blev kallad till rektorn idag, han ville välkomna oss utbytesstudenter till sequoyah high school. Jag visste att det var en italiensk tjej som gick senior year, det visade sig att det var en kille från brasilien där också, som går junior som jag! så vi tre träffade rektor, pratade lite, frågade lite och han bad om ursäkt för att vi inte hade träffats innan. Sen fick vi varsitt presentkort på en t-shirt i skolans "trading post". och så fick vi en såndär tyg grej som man kan sätta fast på kläder genom att stryka med ett strykjärn på den. jag vet inte vad det heter.. det är skolans maskot på den, och så står det "principal's recognition" på den. tydligen så var det en big deal att vi fick dom. de duktigaste eleverna på skolan får dom av rektorn. här är det många i skolan som köper leather jackets och sen sätter på en massa patches från klubbar och sporter och så.
hela dagen i skolan gick folk runt och skrek "VOTE,VOTE,VOTE" i korridorerna. Imorgon kväll är det nämligen en football match mot skolans värsta fiender, och en tv-kanal har haft en omröstning hela veckan på internet. man har fått rösta på fem olika matcher runt om i vårat county, och den som vann skulle bli inspelad av ett tv-team. helt stört vad folk röstade, lärarna gav oss 10 minuter under varje lektion där alla fick sitta och rösta så mycket de kunde via telefonerna. sista halvtimmen innan det avslutades ropade lärarna ut i högtalarna att alla skulle rösta. egentligen så förlorade vi, det var jättejämt mellan våran match och en annan. men sen sista lektionen berättade football coachen att tv-kanalen hade bestämt sig att filma båda matcherna! så alla blev jätteglada tillslut iallafall, hah. det hade varit dom mest omröstade matcherna någonsin, lite coolt.
Nu ska jag plugga lite, sen sovaaaaaaa

här är något som många äter här, konserverad frukt, inte så jättegott men helt okej. 
de flesta har med sig det i sin lilla lunchlåda till skolan.

här är presentkortet och patchen som vi fick av rektorn.
ungefär såhär ser jackorna ut, fast våra är helsvarta

här är våran maskot

4 kommentarer:

  1. Snygg logga, men den allra snyggaste tjejen. Hörru va görru i helgen?
    kram mamman och pappan

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaa, varför är ni inne på danielas användare?? jag ska på afs läger i helgen, vi kanske kan skypa på söndag? kram

      Radera
  2. Bästabästa du!! Åh vad jag vill att min dröm skulle vara sann, saknar dig så otroligt mycket att jag inte vet vad. Ja det måste du!! Gör en liten bok!!
    "True friendship is not being inseparable, it’s being separated and nothing changes" Älskar dig och saknar dig såsåååå mycket att det inte går att beskriva med ord. Det är så många saker jag vill göra med dig. Tänker på Mcdonalds i amsterdam, haha jäklar vad kul vi hade. Åt ingenting?! Haha "do you have this outfit in here?" Och att vi gick massa kilometer och kom till en liten marknad med kläder på marken, skulle blivit fett sur annars men jag var glad för vi hade så himla roligt ändå.
    Ps. jag kan inte äta ett chips utan att tänka på dig.
    ps igen, du är bäst.♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är så himla bra, och oj vad jag saknar dig! tänker på holland när det är fult väder här för då ser träden ut som dom gjorde där, vet inte varför, det bara blir så. antagligen för att jag tänker på oss så ofta. haha sitter här och skrattar när jag tänker på bussresan, jag var verkligen död när vi kom hem. när vi var övertrötta på färjan och alla tyckte att vi var jobbiga för att vi skrek en massa.
      puss älskar och saknar dig till döds och tillbaka tills jag lever igen <3

      Radera