Translate

fredag 5 oktober 2012

till min fader


denna är till min kära far, såg den på facebook och tänkte på dig.
Den här österrikiska killen är galen. han hoppar fallskärmshopp hela tiden på en massa olika platser. bland annat så har har hoppat från världens högsta byggnad (at the moment) i Malaysia, 451 m. Han var den första människan som korsade Engelska kanalen i fritt-fall. och lite andra ställen.
Nu har han alltså bestämt sig för att hoppa från 37 (!?) km höjd, basically från rymden, han har nog en eller flera skruvar lösa i sitt huvud.
anyway, han hoppar på måndag, och far, du är väl intresserad av det här, rymden och sånt? eller har jag fel? ett litet tips bara, kunde inte låta bli.


ps. mamma, jag har svarat på dina utfrågningar i kommentarerna, om du ville veta!

1 kommentar:

  1. Tjenare 4:an! jag menar förstås min bästa Cornelia dotter.
    Stort tack för ditt engagemang vad gäller några av livets viktigaste frågor:
    - Vad kommer vi ifrån? svar: Rymden
    - Vart är vi på väg? svar: Rymden, förutom Felix Baumgarten som alltid kommer tillbaka till Jorden.

    Seriösa delen börjar nu:
    Härligt att läsa o se dina foton på saker o ting som händer omkring dig. Känns som man är lite med faktiskt. Att skolan är lite tuff har du stor nytta av när du kommer hem även om du inte får med dig några formella betyg. Uppsidan är att du varit där och sannolikt tänker lite större och smartare ( tror jag )vilket underlättar i all situationer du kommer att hamna i.
    Kör hårt med skolan, kompisarna, fritiden och simningen. Du fixar det lätt! Kom ihåg att för att ha kul måste man ha lite tråkigt ibland. Det är skillnaden som gör det!
    Åkte lite rullskidor idag och körde en skidrullarapp som räknar ut i princip allt. snittfart/maxfart/kmtid/maxpuls/ mm.....riktigt kul men lite kallt då det nu är mkt gula löv på gräsmatta och asfalten.
    Dök på Kreta och gjorde grottdyk för första gången. Mkt märkligt att simma in i en grotta och inte se att det är vatten överallt. så otroligt klart och orört vilket gjorde en känsla av att flyga i luft. Slog i huvudet, ingen hjälm, i taket på ett ställe, så det lilla ärret har nu en liten historia.Ville ju säga att jag fick den när jag skulle brottas med en muräna men det går ju inte nu när du vet...
    Stora Pappakramen till min stora lilla tjej Cornelia och tack igen för fallskärmshopparfelix och Marsbilden, så hörs vi framåt! :-)

    SvaraRadera