Translate

onsdag 3 oktober 2012

uppdatering med många bilder

Hey, ännu en skolvecka har passerat(och börjat) och jag har inte hunnit blogga någonting. Jag skaskaskaskaska börja skriva mer här. Har haft så mycket läxor att jag ungefär kan begrava mig i dom. och en kompis. Det värsta är att man vet att de här betygen inte kommer att räknas när man kommer tillbaka, det SUGER. Men men jag gör mitt bästa. just nu sitter jag med läxor(möhöh), ska gå och lägga mig ungefär om 10 sekunder.
förra veckan hände inte så mycket, gick i skolan. I helgen däremot hände mycket kul. jag spenderade fredag eftermiddag till lördag kväll hos min liaison family. Det är som en kontakt familj ungefär, det är meningen att jag ska träffa dom miinst en gång i månaden och catcha up. Jag ska prata med dom om allt som händer och om allt går som det ska. Mina liaison är jättesnälla på alla sätt och vis. Tammi och Kevin. De hade en utbytis från Brasilien för något år sedan, men kunde inte ha någon i år. Kevin är pilot och är borta väldigt ofta, häromdagen var hann i Singapore och dagen innan det var han i Australien och Japan och massa. så coolt, tänker bli pilot när jag blir stor. Vi hade iallafall en rolig helg, amerikansk. På fredagen kom Tammi och hämtade mig vid fem, vi åt på subway (sååååååååå mycket större än i Sverige), sen åkte vi vidare och åt efterrätt på "scoops". Det är en liten affär/kiosk som säljer en massa  amerikanskt godis, både gamla klassiska och vanligt. De säljer underbar glass också med alla möjliga smaker. Efter det åkte vi hem till deras hus, då hade Kevin kommit hem från en 8 dagars lång resa. Fick en souvenir från Sydney och en från Minnesota, hah.
På lördagen åkte vi på förmiddagen till waffle house, mitt första besök där. väldans amerikanskt. åt våfflor, ägg, toast, hash browns och så smakade jag grits för första gången. Det är typ majsgrynsgröt, man har på smör, salt och peppar. ganska så äckligt.
Efter vi hade ätit åkte vi vidare till Marietta där det var en state fair. ungefär en marknad men med nästan bara maat, haha vart man än tittade så fanns det något att äta. sen fanns det många karuseller och en massa bondgård djur som man kunde titta på. Jag fick smaka corn dogs, vilket är hotdog på en pinne med majsbröd runt, och sen friterad såklart. Det var faktiskt helt ok, trodde att jag skulle hata det. Sen smakade jag också funnel cake vilket helt enkelt är friterad deg med florsocker på, haha. smakade inte så mycket. Sen fanns det ju också friterade oreos och pickles och allt möjligt. Mådde inte så bra efteråt, höhöeehe.
Lördag kväll var det "fun-night" med kören på skolan. Vi träffades alla i ett bounce house som hade laser tag, tv spel och mer. Det var kul med mycket skratt och prat.
här kommer en miljard bilder som jag inte har hunnit ladda upp.
BASEBALL match nr.2. bilder som skulle ha kommit upp i förra inlägget!


man sjunger såhär och hugger med armen

vi var på en friday game, och då är det alltid fyrverkerier
sååååå himlans mycket mer folk den här gången än förra, helt sjukt. det var en viktigare match och det var jättefränt när det var så mycket människor.
inne på glass/godis affären scoops, maaaaaaassa godis

chocolate!

min och Tammi's glass, ser inte så gott ut men det var det. tror nog att jag åt snickers och mörk choklad glass.

mitt jättejättefina rum hos Tammi & Kevin
state fairen. här säljer dom snow-cones

en massa olika djur fanns det, kor, häst, åsnor, turkey, hönor, lama

ponysar i en cirkel

"American original elephant ears" låter äckligt. det är som funnel cake, alltså friterad deg, fast den här är platt. trodde att det var kött först eftersom vi klothar kallar lövbiff för elefant öron..

här fick man betala en dollar om man ville se en giant rat eller en giant snake. kände inte riktigt för att se den fyra meter långa ormen eller det 100 pound tunga råttan.

matmatmatmatmatmatmat

inte så bra bild, men här gör dom iallafall salt water taffee, ganska så coolt tyckte jag

istället för små marknadsstånd så hade dom små söta hus här och var där de sålde glass och sockervadd och grejor.

åkte den enda karusellen som verkade någorlunda stadig

den här stod bredvid karusellen, tydligen så har Elvis Presley suttit på den, haha

view från parisehjulet

fint vare uppifrån iallafall

alligator show, det var en albino alligator, hööh

åt frukost på waffle house

sååå amerikanskt, jag måste ta lite mer bilder där inne någon gång.

menyn

ännu mer gamla bilder. det här är när från Jillian fyllde 10 år, kina mat åt vi.


tie-dye t-shirts. såhär såg min ut innan färgen.

KAOS

alla var glada iallafall

kladdigt efter 3 barn under 10 år kladdar med färg

under lovet var jag och Connor barnvakt, vi gjorde paper maiche ballonger

åh vi var alla glada fortfarande

gabbiii

vi dansade till Taylor Swift också
märkte sedan att någon hade tagit över min dator

glad






2 kommentarer: