Translate

onsdag 31 oktober 2012

höst, chlorine och sandy

måste ju verkligen vara jordens sämsta bloggare. ska blir bättre, lovar
dagarna flyter på som vanligt, inte lika mycket läxor som det brukar vara, men det kommer väl snart igen. just nu har alla mina vänner där hemma i sverige höstlov, men inte jag.. saknar höst-sverige lite grann måste jag erkänna. att komma hem från skolan och sätta sig med en filt och en kopp te (åh min gud vad jag saknar mina tekoppar). jättemysigt ju. men det börjar bli väldans kallt här också. ni har säkert hört om stormen på östkusten i norra usa. Sandy. Vi har känt av den lite men inte alls mycket. det har blåst en massa och så har det blivit sååå mycket kallare än vad det var förut. nu är det ungefär 10 grader här, lite mindre kanske. jag vet att ni har det ännu kyligare, och alla här tror att jag, "eskimån från sverige" ungefär, är van vid kylan och att jag ska tycka att det fortfarande är varmt. men nej nej. nu har jag ju vant mig med georgia heat, så det blir bara ännu kallare..
Tillbaka till loven. jag har ju faktiskt thanksgiving break om 3 veckor. det ska bli så kul, och amerikanskt hehe. plus att dom har något som heter "black-friday" dagen efter med sjuk rea överallt från midnatt och sen hela dagen. taggataggatagga.
men jag måste som sagt försöka blogga mer, det är ju lite som en dagbok så det blir kul att gå tillbaka och läsa sen.
nu ska jag iallafall gå och ta en dusch för jag stinker chlorine som jag gör dygnet runt ändå. lukten går inte bort haha. träningarna går bättre, jätteroligt är det.
juste, imorgon är det ju hallowen! var och köpte min kostym igår så den får ni se senare. imorgon kommer de flesta klä ut sig i skolan också, så det ska bli kul. ska gå trick or treating med mina syskon och kanske småkusinerna också.


juste, fick min tävlings baddräkt idag. vårt första meet är ju faktiskt nästa vecka. 
hej nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar