Translate

lördag 27 oktober 2012

audition America

okej, så jag trodde att jag hade berättat om det här men jag kollade i mitt arkiv och tydligen har jag inte det. det är så att jag har fått ett modellkontrakt på ett år.
I slutet av augusti, alltså när jag hade varit här i lite mindre än 3 veckor, så hade Connor fått en audition i gallerian där min host mom jobbar. Företaget eller vad man ska säga, heter "Audition America" och dom åker runt i USA och letar efter skådespelare, modeller eller talanger. HÄR är deras webbsida. Men iallafall, Connor hade fått en audition via någon hemsidan han var medlem på. så vi åkte dit, han gjorde sin grej och efteråt så fick vi vänta för han skulle få resultatet. när han hade pratat med domarna, så tittade dom på mig och ville prata. så jag gick dit och tjejen där sa att hon ville att jag skulle komma tillbaka imorgon och också göra en audition.
Så dagen efter åkte vi tillbaka och jag fick göra samma sak som Connor hade gjort dagen innan. basically så fick jag gå upp på en liten scen, säga vad jag hette och hur gammal jag var, och sen hade jag fått lära in en replik som jag behövde säga också. "Do you have a passion for fashion? Check out what's hot and what's not at Forever 21." Efter det fick jag gå en liten Catwalk, le, strike a pose, och gå tillbaka. Så fick jag vänta läääänge, fick reda på att jag hade gått vidare och sen åka hem. 
Dagen efter det fick vi åka tillbaka IGEN, inte bara för min skull, Kylie hade också fått en audition nu via hemsidan. Så hon gjorde det jag och Connor redan gjort, och jag hade del 2, photoshoot. oj vad det inte gick bra. Även det var mitt i gallerian, öppet och bra för alla att se.
Sen fick vi vänta tills den nionde september då det var dags för talang delen. det var då jag riktigt gjorde dåligt ifrån mig. jag sjöng true colors och jag messed up på refrängen. skämdes som jag vet inte vad, höll på att dö av nervositet så jag skyller på det. Connor och Kylie sjöng också.
Vi visste inte hur lång tid det skulle ta för att få resultat efter det, eftersom att alla runt om i landet måste göra klart allt så att de kan välja ut vinnaree. Så vi väntade länge länge, jag hade nästan glömt bort det när vi fick svar, hah. men det fick vi för någon vecka sen. alla tre av oss fick exakt samma kuvert hem, som vi öppnade och de såg likadana ut på insidan också. min host mom sa flera gånger att vi inte fick bli ledsna om en eller två av oss gick vidare och inte den andra. men så visade det sig att vi alla hade gått vidare.
så jag har alltså fått modellkontrakt, vi måste bara fixa photocards eller vad det hette, och sen är det bara att dra igång. jag är ju bara här i elva månader, så jag måste uppleva så mycket jag kan haha.
men det var iallafall lite kul.
nu ska jag baka peanutbutter cookies.

ni får en bild, men that's it, den enda som blev hyfsat ok.

1 kommentar:

  1. Kul att följa dig och US äventyret. Sångkarrier, simkarriär, körkarriär... Det verkar bara fortsätta. Vilken tjej! Ha så kul det går varje dag! /Pappa

    SvaraRadera