Translate

lördag 27 oktober 2012

bomb-drill

nu är veckan redan slut, oj oj vad tiden går snabbt nu alltså. dagarna har sprungit iväg. I tisdags var jag på min första simträning, riktigt kul var det faktiskt. alla där är snälla och glada också. 
Söndag kväll hade vi lite efterrätt på kvällen och jag åt pumpkin pie för första gången. det var faktiskt godare än vad jag trodde! smakade jul.
I onsdag hade jag midterm exam i US History, gick troligen inte så jättebra men vi får väl se. Eftersom att det alltid är multiple questions så är det inte speciellt svårt. Vi har haft ett quiz med frågor som man måste skriva ut, alltså inte flera alternativ. 
Torsdag second period, kör har jag då, så kommer våran lärare in i klassrummet med en skylt som det står 43 på. Han säger "alright, this is the magic number", sen går han ut ur rummer och alla följer efter honom. jag står där som en tönt och fattar ingenting. lyckas tillslut ta tag i en tjej och fråga vad som händer. tydligen så var det "bomb-drill", inte "fire-drill", utan för bomber alltså. haha lite annorlunda sådär. vi fick alla gå bort till middle school som ligger bredvid vårt high school, bara en liten bit att gå, men alla tyckte såklart att det var långt eftersom att amerikaner alltid åker bil överallt. pratade iallafall med min lärare på promenaden dit, han undrade om vi hade några bomb-drills i Sweden. jag sa att jag aldrig hade varit med om en förut. då skrattade han och alla de andra som hörde och så sa dom allihopa att det bara är USA som har såna saker. dom hade lite frågor om vädret hemma i sverige också, om det var kolsvart hela dagarna och om vi hade kallt och snö ungefär hela året runt. Här i Georgia är det ca 20-25 grader just nu, så det har fortfarande inte blivit höst mys än. det är lite kallare på morgonen, men sen blir det varmt på dagen.
I helgen vet jag inte riktigt vad som händer, jag har träning imorgon och sen har jag en kemi project som jag måste göra också. vi ska vara kreativa med the periodic table, jag som inte är speciellt kreativ kommer antagligen inte göra så bra ifrån mig. 

här är lite fina bilder som jag tog efter en simträning. jag hade för mycket energi och för lite att göra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar