Translate

onsdag 5 september 2012

Labor Weekend

hallo, här sitter jag och snurvlar och snarvlar och äter nudlar. idag är jag hemma från skolan, är sjuk och eländig. som tur är har jag många av mina skolböcker hemma, så jag borde inte hamna så mycket efter iallafall, även om vi går igenom nya saker varje dag..
Dagarna här går iallafall väldigt snabbt har varit här i nästan en månad redan! det var väldigt skönt med fyra dagars ledighet med bara lugna dagar. I fredags var jag på den första stora high school football matchen. temat var USA, så alla var röda-vita-blåa från topp till tå. mycket mycket roligare än det första football mathen jag var på. Nu var alla jättepeppade och skrek och hoppade och allt möjligt. Det var cheerleaders, marching band, dans-team, footballplayers, skrikande publik, hela paketet. och som körsbäret på moset så vann vi ju också.
Jag skypade med mor och far i fredags tror jag (eller lördags), dom ville veta mycket så vi pratade väl i ungefär en och en halv timme. Bestämde att jag ska köpa en gitarr här så att jag har något att göra på helgerna och efter skolan. När jag inte gör något, bara sitter någonstans får jag hemlängtan vilket inte är speciellt kul eftersom att jag är ju en bit från Nora, höhö. Men så kommer man på att det är lilla Nora man längtar hem till, och glömmer det snabbt.
I söndagskväll var vi över hos grannarna, som är mina kusiner förresten, och åt middag. jättegott var det  med hamburgers, hotdogs, onions and peppers, chips, cole slaw. Vi satt och spelade kort i två timmar, jag lärde mig ett nytt spel, "phase 10" heter det. Fick spela piano efter tre veckor, det var trevligt. Emily's parents har kanske en gitarr jag kan få låna förresten, så då behöver jag inte köpa någon!
Nu ska jag försöka plugga lite musikteori och US History.

bilder från football matchen

jag hade på mig en annan tröja sen.

coleen, hannah, saskia, karina, jag, kelsey.

fina rosetter i håret, pff..

skye, nicole, jag.

träffade lite annat folk också.

jag och skye.


vi målade bilarna med massa färg och satte på flaggor och grejer.

innan matchen.

alla elever, innan det kom mer folk.

andra sidan som vi buade och skrek åt.


footballplayers.

maskoten är en indian, man ser han inte riktigt men ändå.

america!

alla spelarna sprang igenom flagg-grejen eller vad det heter.

mer spelare, nu hade det kommit mer folk också som ni ser.

montana och jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar