Translate

lördag 25 augusti 2012

yooo

hey, jag börjar komma in mer och mer nu i det amerikanska livet nu. skypade med anna tidigare idag, det var trevligt, vi försökte hinna prata om allt som har hänt de senaste två veckorna.
skolan rullar på som vanligt, hade kemi prov idag som var ungefär det lättaste jag har gjort. alla frågor hade fyra eller fler alternativ, så jag hade inte riktigt behövt plugga. iallafall inte så mycket som jag gjorde.
ikväll var jag på min allra första american football game, jag förstod inte speciellt mycket, men upplevelsen var rätt cool. jag var där med fyra andra tjejer, först hämtade dom mig här, vi åkte hem till en av tjejerna och vi bytte om till röda kläder för det var matchens tema. Sen körde vi till taco bell som är typ mexikansk fast food. asgott. Efter det åkte vi direkt till matchen, de hade redan spelat ett tag, men eftersom att jag som sagt inte förstod speciellt mycket så gjorde det inget, höhö. Vi stannade där ett tag, inte speciellt länge, vi gick runt planen några gånger, checkade läget liksom. Sen skjutsade de hem mig.
Imorgon ska jag kanske träffa några andra tjejer, och fixa grejer inför nästa match nästa fredag. och på söndag är det picknick med AFS.
här kommer lite bilder från de senaste dagarna, de sista är från min instagram.
påväg in till Atlanta


min första baseball match, Atlanta Braves!
Där de spelade, Turner Field

in action

my neighborhood

vi spelade lite tennis förra helgen

sen badade vi i poolen bredvid

jag och Kylie bakade godaste chocolate chip chocolate cake and peanut butter tårta

hittade något som skulle göra mig lyckligast i världen

football matchen vi var på ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar