Translate

onsdag 22 augusti 2012

skoooola

hej hej hallå,
sitter just nu och plugger US history, jag börjar komma in i skolan mer och mer nu, det går mycket lättare. nästan alla ämnen börjar på nya kapitel den här veckan, så den här gången är jag med från början.
Skolan idag var som den brukar, blir som sagt mer van för varje dag som går, fast det är fortfarande något helt annat än skolan i Sverige. Först och främst har man samma lektioner samma tid varje dag hela veckan, vilket kan bli lite långtråkigt, men man lär sig mycket snabbare.
alla klasser är 50-60 minuter långa. när en lektion är slut ringer klockan, man har då fyra minuter på sig att ta sig till nästa. när två minuter har gått så ringer "warning bell", och två minuter efter det ska man vara i klassrummet. jag måste hämta alla mina böcker som jag behöver first-third period eftersom jag inte hinner gå till mitt skåp emellan. forth period har jag lunch då man får välja mellan 3-4 maträtter, som är helt okej jämfört med risbergskas mat. man slår in en "student-kod" som alla har olika, där man sätter in pengar allteftersom man behöver. sen fifth-seventh period får jag hämta resten som jag behöver.
eftersom att det är så kallt inne i skolan så brukar vi gå ut på gården efter lunchen, det är jättesvårt att välja kläder på morgonen, som sagt är det jättekallt inne i skolan och så är det dödsvarmt utomhus.

nu har vi precis ätit middag, jag ska göra klart läxorna och sen sova.

2 kommentarer: