Translate

måndag 27 augusti 2012

pickelipicknick

halihallå allesammans.
Söndag är det idag, helgen har gått snabbt. Varmt har det varit också, satt ute och solade igår förmiddag, men man kan inte sitta för länge, dör då. Gjorde inte så mycket mer lördag, vi var ute och åt middag på kvällen, mina host-cousins åt med oss.
Idag var det AFS picknick i en park, ungefär en halvtimme ifrån oss. man skulle ha med sig något ätbart, så det var lite knytis-fest. Jag och Kylie hade bakat varsin tårta kvällen innan som vi hade med oss. hon bakade en peanut-butter-chocolate-cake (en sådan som vi gjorde för några dagar sedan), och jag gjorde en svensk prinsess tårta. Vi letade som galningar efter marsipanlock i affären, men hittade det inte, så vi fick göra egen. Den blev helt okej, inte lika god som riktig dock.
På picknicken åt vi mat, pratade med folk, utbytisar, värdfamiljmedlemmar och liaisonfamiljer. Lekte någon konstig lek också som jag inte riktigt förstod. trevligt var det iallafall.
Imorgon är det skola igen, vi går bara till torsdag den här veckan, och början inte förens på tisdag! långhelg blire. Nu ska jag sova, godnatt (godmorgon)

min tårtaaaaa

båda två

Kylie

gött med mat

.

AFS mingo  (??)


man skulle presentera sig själv



allihopa



nametags, Cornelia....SWEDEN

2 kommentarer:

  1. Kul å se! Här är det typ 10grader på morgonen och riktigt kallt :( puss

    SvaraRadera
  2. Vad du är modig som står där och presentera dig:) Vilka snygga tårtor!
    Tammi mejlade och sa att du är så bäst - fast det vet vi ju redan.
    Terry och Wendy hälsar så gott att du är välkommen att hälsa på.
    Massor av kramar till dig och hela familjen Finton

    SvaraRadera