Translate

torsdag 16 augusti 2012

high school

heeeeeeej jag är trött. nu är det torsdag och jag har varit här i en vecka nu. första dagen i high school var igår. det gick bra men matten var jättesvår, så konstiga ord. Men jag lär mig och Connor, min värdbror, hjälper mig, han går samma kurs.
Det är fyra minuter mellan varje lektion, då man måste springa till klassrummet eller först till skåpet, som för övrigt är megasvårt att öppna, jag misslyckas ungefär varannan gång. Men allt som allt går det bra, eleverna hjälper mig med det jag inte förstår och de kommer med de konstigaste frågorna. Dom vanligaste är "när man får ta körkort i Sverige?" och "när man får börja dricka?". Det var en tjej som undrade om Sverige låg i USA också. lite speciell sådär. många undrar också om skolan här är mycket annorlunda än hemma, vilket den är!! det mesta är upplagt på ett helt annat sätt. det jobbigaste är att det är exakt samma schema varje dag. jag vänjer mig säkert snart.

juste, jag svimmade lite när vi stod och sjöng i kören idag. haha som tur var satt jag ner, annars vet jag inte hur det hade gått. jag åkte till farbror doktor och dom gjorde alla möjliga tester på mig för att se vad som hade hänt, det var antagligen bara för att hela den här veckan har varit kaos och jag är jättetrött. men nu är det snart helg och jag kan sova i två dagar.

1 kommentar:

  1. Plötsligt var det 13 december och lucia morgon igen, mamma jag har svimmat! vad skönt att Jodi kom och hämtade dig. Härligt att du lär amerikanerna lite om Sverige. Var på Stadra igårkväll och lyssnade på Magnus bror som är en av världens främsta Titanic experter . Efteråt invigde vi Karin och Palles glashus, så fint är det! Vi har äntligen haft två varma sommarkvällar och hat kunnat sitta ute.Stor kram från mamma <3

    SvaraRadera