Translate

söndag 12 augusti 2012

lååååångt

halllå, äntligenäntligenäntligen är jag hemma hos min värdfamilj. världens snällaste jag kunde inte ha fått en bättre familj, helt underbara är dom. men nu tänkte jag skriva lite om senaste dygnet.

Förra inlägget var ju från lobbyn på hotellet i New York, då jag inte trodde att jag skulle få flyga vidare till Georgia eftersom att det regnade megamycket. men flyga fick jag, planet var bara ungefär 40 min försenat, och det tog bara 2h lite mer. Jag kom fram vid klockan sju på kvällen lokal tid (vilket betyder att klockan var ungefär två på natten i mitt huvud) till flygplatsen i Atlanta, vilken är en av världens största räknat i antal passagerare. helt stört vad stor den är! min liaison family (välkomst familj) Tammi och Kevin stod utanför gaten med en svensk flagga när jag gick av flyget och de hjälpte mig att hämta väskan vid baggage claim, och så åt vi äkta amerikansk pizza såklart. sen satte vi oss i bilen och körde hem till deras hus, vilket tog ungefär en timme. Vi pratade hela vägen och Tammi berättade varför jag kommer ha en liaison family, vad det ska vara bra för och hur allt fungerar. jättetrevliga båda två, skämtade hela tiden. deras hus var stört, det såg helt seriöst precis ut som alla husen i Extreme home makeover, jag skojar inte. asfint och jag fick största rummet med skönaste sängen, eget badrum och massa annat. Där kommer jag bo under någon helg ungefär var femte vecka, så att jag kan fortsätta ha kontakt med dom, och prata om hur allt går.
Imorse åkte vi tidigt in till Atlanta igen och så släppte de av mig vid ett hus där jag fick träffa alla AFS utbytesstudenter i mitt area och alla volunteers. dom pratade och pratade och pratade fram tills halv två då vi fick gå och äta pizza, samt träffa värdfamiljerna. vi åt lite, pratade lite och sen satte vi oss i bilen och åkte hem (1h). Deras hus är också jättefint, jag har ett eget rum här också med en asskön och stor säng (det viktigaste). Jag fick gå på en snabb liten rundvisning och hälsa på alla tre hundar, som är ungefär dom sötaste jag har sett. Ellie, Jasper och Kaliyah. Sen gav jag dom presenterna. Vi stannade kvar i huset ett tag, chillade lite. Vid halv fem åkte vi iväg för att äta, restaurangen hette "chilis" och det var väldigt god mat. Efter maten åkte vi till Walmart (wiiiihoo) och köpte school supplies, en telefon och shampoo och balsam och lite mat och så. hemma igen så fixade vi telefonen och gjorde en liten onödig roadtrip för att köpa något till min adapter som jag har redan hade
Nu ska jag iallafall sova, klockan är snart elva på kvällen här och i Nora är klockan snart fem. Imorgon ska vi åka och shoppa kläder till skolan, eftersom att mina vanliga kläder inte är tillåtna på min high school. godnatt godnatt

4 kommentarer:

  1. Åh nu blev jag glad i hjärtat när alla var så snälla MIT dig!!!

    SvaraRadera
  2. Låter som allt är kanon! Jätte kul att läsa så skriv så mycket du hinner med!! Jag vill också till Walmart :( <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa det är det, du får väl komma hit och handla lite på walmart då ;) <3

      Radera