Translate

söndag 17 februari 2013

Valentine's Day, Prom, LOV

nu kanske jag inte har bloggat på länge, men det har varit helt stört mycket i skolan den här veckan så jag har helt enkelt inte hunnit. Hade 6 test i fredags.. det var jättekul.
Men så blev det ju äntligen lov och alla blev glada.

Tordags var det alla hjärtans dag och jag tror att alla var på bra humör. Dom började dagen med att sälja cupcakes för 50 cent styck, sen blommor för 1 dollar som man kunde ge bort. I american Lit. läste vi veckans newspaper som hade en massa söta meddelanden till folk. På lunchen tror jag att det var 5 prom proposals, varav tre var av samma kille.
Ungefär alla bar runt på stora påsar med godis eller blommor eller cupcakes som de delade ut till sina nära och kära. Massa bar runt på gigantiska teddy bears too.
En sak kan jag säga, och det är att amerikanarna firar alla hjärtans dag mycket större än i Sverige.

Har också fått ätit girl scouts cookies i veckan, som tydligen är väldigt amerianskt också. Tror att min värdmamma köpte hem ten boxes eller nåt. Goda är dom iallafall.
Fredags så sov Zaria här hos oss. Vi spenaderade kvällen med att äta Zaxby's, skratta, hot tuba och kolla på pitch perfect. tredje gången jag såg den nu, roligaste filmen. Om ni inte har sett den, se den, helst imorgon. (...)
Lördag vaknade vi när att ett-åriga lilla Zoey skulle äta mellanmål. min host dads äldsta som är här med sin flickvän och dotter. Gjorde smooties till frukost och åt poptarts. Sen vid elva åkte vi iväg till en massa affärer. Vi skulle leta efter prom dresses. Och leta det gjorde vi kan jag ju säga. tror vi var inne i fem affärer. När vi tillslut åkte till the mall som en sista utväg hittade jag två som vi alla tyckte om. Tog med båda två hem, så jag måste bestämma mig snart. Svåraste valet någonsin ungefär.
Åt lunch på Chipotle, mexikansk restaurant. dör på den maten, helt underbart var det. gigantiska portioner var det, men oj vad gott.

Nu är det söndag och jag ska nu baka semlor, eller göra klart dom. Bakade bullarna igår kväll.
hajdå

1 kommentar:

  1. Hallå vad är det som händer? Isabels kommentar är borta och min vill inte fastna??
    Ha det underbart i Florida, önskar att vi var med. Puss och kram Mamma och Pappa

    SvaraRadera