Translate

onsdag 13 februari 2013

Tennessee Aquarium

då har jag firat 6 månaders jubileum här i USA. herre vad tiden går snabbt, bara fyra och en halv ynka månader kvar. helt sjjjuuuukt.

I helgen var vi i Tennessee, första gången för mig. Ligger ju bara ungefär 1 h och 40 minuter härifrån, men ändå. Vi åkte till Chattanooga där det finns så mycket att göra förresten. Gick till största akvariumet, två byggnader och säkert 6 våningar i varje. massa firrar överallt. läskigaste blåa papegojorna som skrämde livet ur mig. Men det var riktigt coolt att se allt. Vi åt lunch på någon Buffalo  Chicken Restaurant.
Sen på kvällen var det ju Grammy Awards! Så vi var över hos några grannar, åt pizza och brownies, och kollade på alla musikframträdanden. Alla var ju så duktiga!
Skolan är som vanligt, inget nytt där. Prom hysterian har redan börjat och alla provar klänningar och freakar hela tiden. Ska nog åka och kolla på klänning nästa vecka. LOOOOVV!! så taggad att det inte är sant. På onsdagen åker vi ner till Florida och stannar där tills söndag. Disneyworld och massa annat kul väntar där. hej svej

welcome to Tennessee!

River Aquarium

Ocean Aquarium

Chattanooga

seahorse 

konstigaste fiskarna


sötaste mini-sjöhästarna, 5mm när dom föds, nu var dom kanske 1cm.

sötaste jag sett





groda 

massa sköldpaddor hade dom också

 och en alligator

orm



pig-turtle, riktiga namnet

en sån här ska jag skaffa 

inte större än en decimeter


fjärilshuset



masssssssaaaaa maneter. 


NEMO!






snowflake jellyfish 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar