Translate

lördag 10 november 2012

Swim Meet

hello world. i tisdags fick vi alla veta att det var Obama som van valet. Eftersom att de flesta som bor i Georgia är republikaner så var stämningen inte på topp i skolan dagen efter. Jag förstod inte speciellt mycket, men jag satt och kollade på valvakan ett tag på kvällen. dom har en massa konstiga votes här, electoral votes och popular votes, vet inte riktigt vad det är. jag fick det förklarat för mig ganska så många gånger, men det är för komplicerat för mig..
Nog om det. jag hade ju faktiskt mitt första meet igår med simningen. Det var inte speciellt stort, så det var bra för att vara första gången. Det var våran high school och två andra. Allt som allt kom vi tvåa, men vi fick bra tider ändå. och vi har inte tränat lika länge som dom andra heller. Men det var kul iallafall. Jag träffade lite nytt folk som simmar year around, så dom är inte med på alla träningar. därför har jag inte träffat dom förens igår. Alla är så snälla och rara, lärde dom lite svenska också. hahaa jag dör när amerikanare pratar svenska. och dom tror att det heter "talking sweden" istället för swedish. oj vad jag skrattade när de försöker säga å ä ö. 
jag simmade iallafall i fyra grenar. 50 breaststroke Relay, 50 freestyle, 50 freestyle Relay and 100 breaststroke. Det gick helt okej, inte jättebra men inte sämst iallafall. 
Det höll på i ungefär två och en halv timme. Efteråt åkte vi alla med skolbussen till Stevie B's, som är en pizza buffé. Jättekonstiga pizzor, mac & cheese, baked potato, steak and potato och en massa mer. Sen har dom dessert pizzor också, pumpkin pie, sweet rolls and smore's. asgott. och så hade dom en salladsbuffé också, och eftersom att jag nu för tiden inte äter speciellt mycket grönsaker så var det jäääääättegott med sallad och gurka och tomat och allt. 
Nästa vecka har vi ett meet igen, men det är bara Relay's då. Men alla säger att dom är roligast så det ska bli kul!

Fick paket från världens bästa Isabel igår. jag kom hem efter meetet och så hittade jag paketet, och OJ vad glad jag blev. jag kände att jag var påväg att få hemlängtan vilket skulle ha förstört hela kvällen, men så öppnade jag paketet och allt blev bättre. jag fick en macbook decay, vilket var en jättebra present tycker jag. plus att jag har letat efter en också. sen fick jag ett gulligt brev och en massa kort på oss. inte långt till tårarna alltså, blev så glad. Du är bäst min pärla <3

Nu har jag precis kommit hem från träningen och ska nog gå och ta mig något att äta. Resten av helgen blir lugn, måste göra lite läxor bara. Ikväll ska vi över till Evangelistas och äta middag där!
puss och hej

så taggad att öppna


åhhh guuuud isabel vad jag blev glad när jag hittade den här i paket. helt seriöst, att leva utan svensk choklad är inte lätt kära folk. 

5 kommentarer:

  1. Du gjorde som det stod i brevet va? Saknar dig massor<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. såklart, tacktacktacktacktack för alltihopa :* saknar dig till döds och tillbaka till levande <3

      Radera
  2. Anonym=Pappa S.
    Grattis till din första tävling! Staffet är alltid riktigt kul!Starkt att orka så många starter om du inte tränat så mycket.Följer med spänning din fortsatta karriär! Kram och ha en kanon vecka :-)

    SvaraRadera
  3. Haha svensk choklad går inte att slå, så underbar! Fick Marabou i ett paket idag! Lyckan som uppstår:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, så svårt att inte leva med marabou här! men det är tydligen påväg hit hah ;)

      Radera