Translate

lördag 8 juni 2013

Washington DC

Så jag och min värdmamma tog oss en liten tur till Washington DC, bara en och en halv dag. Men kul vare, och riktigt coolt att få se allt!
Vi var tvungna att gå upp vid fyra am, vårat plan gick vid sju tror jag. På flygplatsen köpte vi macka och kaffe till frukost. Dum som jag är åt jag hela mackan utan att tänka på att den var full av gluten.. Plus att jag råkade slänga mitt boarding pass i soptunnan, haha. Men vi lyckades få tag på ett annat!
Vi kom fram vid nio eller nåt tror jag, och satte oss direkt på tåget in mot "the mall". Vädret var helt perfekt, ingen humidity och klarblå himmel och bara jättebra. Så vi gick omkring och såg allting i det området, Washington Monument, the Capitol, Lincoln Memorial and the White House, och massa mer. Vi åt lunch i en sports bar där det hängde en svensk ishockey jersey på väggen. Lite fränt tyckte jag.
Vid fem åkte vi till hotellet, och beställde Chinese for dinner. Kollade på Step Up, somnade tidigt.

Nästa dag vaknade vi vid tio, åt frukost på hotellet och sen åkte vi iväg till Arlington Cemetery. Det var så himla stort, och jättefint! Vi åkte på en tour runt hela stället. Därifrån åkte vi direkt till flygplatsen, och tog ett flyg hem vid 2. Från Atlanta airport tar det normally 50-55 minutes. Det tog oss tre timmar. Alldeles för mycket traffik.. Åt iallafall på Arby's, sen blev det värsta stormen och massa massa regn, det var ganska mysigt.




såg en sånt här "CSI" area. med gul police tejp och en liten gul flagga.





The Capitol





Court House


Canada embassy


National Archives, med Declaration of Independence, Bill of Right and the Constitution.





tydligen svensk


Washington Monument

Obama's place







WWII Memorial

Tog en glass pays under träden

Lincoln Memorial






såg några helikoptrar 

hittade mer svenska grejer


Arlington Cemetery



JFK's gravesite 







Tomb of the Unknown Soldier

Ceremony som dom har två gånger i timmen






WASHINGTON DC






1 kommentar:

  1. Åååh härligt! Där var jag i somras med över 100 F. Sååå varmt och en rejäl upplevelse :)

    SvaraRadera