Translate

måndag 18 juni 2012

hallihallå


Första inlägget nu då. hallå allihopa! Cornelia heter jag, är 16 år gammal. Det enda ni behöver veta just nu är att den här bloggen kommer att handla om mitt år som utbytesstudent i Georgia, USA. Jag åker inte förens i augusti, så vi får väl se hur uppdateringen blir tills dess.
Jag en glad tjej med världens bästa humor som inte förstås av alla. Jag hatar att vara rastlös, men det händer rätt ofta eftersom att jag bor i vad som verkar vara Sveriges minsta stad. Nora, händer aldrig aldrig något här.
HÄR har ni min twitterprofil som jag skriver i några gånger per dag. Ibland ofta, ibland aldrig.
Är förresten också yngst av fyra systrar vilket kan vara ungefär helt underbart, eller helt tvärtom. Bor just nu med allihopa, plus mor och far, i ett hus som ofta kallas house of freaks. Familjen Kloth heter vi och I can’t blame them när folk inte ser skillnad på oss systrar. Det blir många “nummer tre? nummer fyra?” när man hälsar på någon som man aldrig har träffat men som tydligen är en “nära” vän till familjen.
Nu känner jag att jag hamnade lite utanför spåret, jag tog en liten omväg eller jag tappade den röda tråden (varför röd och inte blå?). Klockan börjar bli mycket och jag är trött och har fyrkantiga ögon. Imorgon MÅSTE jag fixa klart min visumansökan, det är det bara finishen som är kvar.
Det återstå att se om ansökan blir accepterad.. Töntigaste frågorna, de frågar i princip “är du terrorist?” eller “planerar du att langa droger in i landet?”. Förstår inte riktigt, tror de att någon svarar JA på dessa frågor?
Men imorgon ska jag också in till Örebro en sväng, ska umgås och sova hos en vän. Det var länge sen, så trevligt ska det vara.

Senare ikväll ska jag berätta lite om förberedelselägret jag var på i helgen. Ha det bra tills dess!

2 kommentarer:

  1. Heeeeej Corneliaaa!
    Hann ju inte riktigt säga Hejdå men ja hoppas allt är bra med dig, jag mår bara bra!
    Lyckades hitta hem till kära Göteborg, hehe fast pratar fortfarande stockholmska... ;)

    Fin fin blogg asså! Länkar dig:)
    Haa det gött, kram Ellen (Gbg tjejen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, tack tack, länkar dig också mystiska gbg tjej........ ;)

      Radera